Ohjelmointi

OHJAAJAN OPPAAN MALLIPELIT

Pajakerta 1: Jalokivivaras

Pajakerta 2: Meriseikkailu

Pajakerta 3: Tähtitieteilijät

Pajakerta 4: Salapoliisit

Pajakerta 5: Maailmanympärysmatka

LISÄÄ MATERIAALIA SCRATCHIN KÄYTTÖÖN

Linkki-keskuksen materiaalipankista löytyy lisää pelejä ohjelmoitavaksi.

Esimerkiksi seuraavia pelejä voi kokeilla:

OHJELMOINTIA ILMAN ONLINE-SCRATCHIA

Scratch-sivusto saattaa satunnaisesti olla saavuttamattomissa päivitysten, verkkoyhteyden vikojen tai muiden syiden takia. Tähän voi varautua etukäteen lataamalla Scratchin offline version.

Toinen vaihtoehto on kokeilla hieman erilaiselle alustalle rakennettua Scratchin kaltaista ympäristöä nimeltä Snap! .

LISÄÄ PULMIA ILMAN TIETOKONETTA

LINKKI

Linkki on Helsingin yliopiston tietojenkäsittelytieteen laitoksella toimiva tiedeluokka, joka järjestää peruskoululaisille ja lukiolaisille suunnattua ohjelmointiharrastetoimintaa. Linkin järjestämät kerhot, leirit ja tapahtumat tarjoavat tietojenkäsittelystä kiinnostuneille nuorille tilaisuuden toimia samanhenkisessä seurassa ja oppia ohjelmointia. Linkki on lisäksi kontaktipiste opettajien täydennyskoulutustarpeissa ja luomme harrastetoimintamme pohjalta materiaalia myös muiden käyttöön. Linkki on Helsingin yliopiston Tiedekasvatuksen alainen tiedeluokka. Linkki tarjoaa materiaalia ohjelmointiharrastuksen aloitteluun sekä syventämiseen. Materiaalia on Scratchin lisäksi monesta muustakin ohjelmointiympäristöstä ja sopivaa tehtävää löytyy hyvinkin eri ikäisille.

Linkin sivut löytyvät osoitteesta linkki.cs.helsinki.fi.